streda, apríla 05, 2006

Keď Múza neprichádza...

______Čo nenávidím na našej rodine, je jej posadnutosť pohármi. Sme doma tri osoby a v kuchynskej linke nám stojí asi 154 pohárov a šálok. Teda, väčšinou stoja vedľa drezu a poslušne čakajú na fyzickú očistu, ktorá občas dlho neprichádza. Z tých čistých, odpočívajúcich v presklennej linke som vybrala veľkú šálku s farbenými srdiečkami, vhodila do nej tabletku šumivého celaskonu a zaliala domácou medovinou.
______Z chlebníku, v ktorom bolo asi všetko okrem chleba, som vybrala poľské keksy s neidentifikovateľným názvom a dátumom spotreby a s celou svojou „večerou“ som si sadla za počítač.
______Napísať niečo plnohodnotné. To bolo heslo večera. Zhlboka som sa nadýchla a odhryzla si z poľského keksu.
______Keksy som vyhodila a ústa vypláchla medovinou s celaskónom. Dezinfekcia s vitamínmi. Toto si patentujem.
______Sediac ticho v tmavej kuchyni, zírajúc do žiariaceho monitoru, ktorý mi vytrvalo vypaľoval očnú sietnicu som sa snažila zamyslieť. „Bolí to?“ – počujem v hlave kamarátov škodoradostný hlas.
______Položila som si prsty na klávesnicu v nádeji, že Inšpirácia toto moje gesto pochopí a príde, no evidentne používame inú znakovú reč.
______Ďalších desať minúť som sa venovala chuchvalcom prachu medzi klávesami, ktoré sa v ostrom svetle monitora podobali na chlpatých gremlinsov. V modernom odtieni jedovato zelenej.
______Zazvonil telefón. Hurá, vykúpenie od toho bolestivého snaženia sa!
______Sestra. Sakra.
______Povedala som si, že dám mobilu ešte jednu šancu, no teraz som pre zmenu zatelefonovala ja.
______- Tak čo, prológ už máš? – ozvalo sa skôr než som stihla spevavým hláskom nahodiť niečo ako: Čau, čo nové?...
______Keďže ani tento pokus nevyšiel a hlas vychádzajúci z telefónu ma nijako priaznivo nenaladil, rozhodla som sa to pre dnešok vzdať.
______Možno tento malý štrajk nakopne moju Múzu a konečne sa rozhýbe. Dúfam.

4 komentáre:

myspulin povedal(a)...

medovina s celaskonom? a do toho polske keksy? no, ja by som po konzumacii tychto produktov ocakaval nieco ine ako muzu.. a pre istotu radsej na WC.. ;)

April povedal(a)...

Myspul: Medovina s celaskonom mi uz par krat zachranila vecer :) Na tuto kombinaciu som prisla, ked som zistila, ze dosli nase 250 litrove zásoby jablkového dzusu.

ID: Zlato, preco si sa deletol?

Anonymný povedal(a)...

Nad podobným múzoidným problémom sa snažím zvíťaziť už takmer mesiac. Aj keď u mňa je to mierne iného charakteru - aj viem, o čom by som písal, ale keď začnem, mám pocit, že to vôbec nevyznieva tak, ako som chcel a celkovo to stojí za milu jarmilu. Potom si poviem, že skúsim radšej nejakú momentálnu inšpiráciu a v takom prípade dopadnem asi ako ty. Akurát môj výber pochutín býva iný :)

April povedal(a)...

vurdo: tak daj návod, na čom fičíš ty :)
Pocit, že moje spísané myšlienky vyznievajú úplne inak ako v mojej hlave veľmi dobre poznám. Najhoršie je, keď na to prídem až potom, čo sa mi dostane do ruky vytlačený časopis :(