pondelok, mája 15, 2006

U zubárky

­­­______Vstúpila som do úzkej chodbičky, ktorá predchádzala čakárni a so zdvihnutým nosom som prešla okolo koša, plného špinavých, roztrhaných kúskov modrého igelitu s nápisom „Použite prosím návleky“.
______Usadila som sa do čakárne, kde na mňa škaredo pozerali asi dve postaršie tetušky. Tá tretia štebotala čosi o katastrofálnom a nehygienickom stave hygienických návlekov.
______Stihla som narýchlo prelistovať dva ženské magazíny, z ktorých som sa dozvedela ako zbaliť Martina „Pyca“ Raucha a ako by som sa mala obliekať, keby som sa narodila v znamení škorpióna. Z dverí vykukla sestrička a zakričala meno.
______S víťazoslávnym pohľadom som sa zdvihla a vplávala do ordinácie. Kým som v kabelke pátrala po preukaze poistenca začula som zubárkin spevavý hlások (mala dnes povznesenú náladu – žeby rajský plyn?):
______Á, dobrý, neschudli ste?“
______Pomaly sa otočím a vysvetľujem, že nie, že bohužiaľ je to moja konštantná váha.
______Usadím sa do kresla a už sa to začína. Sestrička číta z karty číselné pomenovania mojich zubov keď tu zrazu – chyba. Na karte mám zaznačený kaz, ale zub je už zablombovaný.
„Hmm, zvláštne, že by sme to zabudli zapísať,“ poklope mi po zube, „tento vyzerá ako môj rukopis.“
______V hlave sa mi odohrá scénka ako mi zubárka do amalgámu gravíruje svoje iniciály.
______Napokon sa predsa rozhodne, ktorý zub mi dneska zdevastuje, vypchá mi ústa vatovými tampónikmi až vyzerám ako Muhamad Ali po poslednom zápase a do úst strčí odsávačku. Raz mi povedala, že ak ma tlačí, môžem si ju poopraviť. To nemala hovoriť. Teraz prehadzujem odsávačku v ústach v 20 sekundových intervaloch.
______Medzi tým sa rozpútava debata o telesnej hmotnosti, anorexii a kastingu do filmu o koncentračných táboroch.
„A vy ste nerozmýšľali o kariére modelky?“ nadhodí zubárka.
______Vzhľadom na počet cudzích telies v mojej ústnej dutine sa zmôžem len na: „Mghmg“.
„No vy by ste mali oproti ostatným modelkám výhodu – nemuseli by ste šnupať toľko koksu ako ony.“
______Pri pohľade na moju distingvovane pôsobiacu lekárku ako hovorí o kokse sa mi chce smiať. Nemôžem, pokiaľ nechcem prehltnúť odsávačku.
______Keď mi už konečne povyberá všetky možné aj nemožné nástroje z úst, posťažujeme sa ešte so sestričkou (tiež štíhlučkou) na to, ako si na seba nemôžeme nič kúpiť, zaplatím za zákrok a s kartičkou s ďalším termínom a ústnou sliznicou plnou cucflekov od odsávačky odchádzam späť do práce.

5 komentárov:

April povedal(a)...

A preco? Je zly clanok ci zubarka? :)

Anonymný povedal(a)...

Je to výborný článok, tuším sem budem musieť zaskočiť častejšie.
Prilákal ma sem Trávničkov penis.

April povedal(a)...

Kto by povedal, co vsetko este dokaze Travnickov penis :))

Marián Križovenský povedal(a)...

Dobre píšeš. Páčilo sa mi to.

April povedal(a)...

Dakujem :)Teraz budem chvilku namyslena ;)